A tiszta iroda, a jó üzlet egyik alapja

Egy irodai környezetben rengeteg olyan eszközzel és felülettel érintkezünk, amelyek hemzsegnek a baktériumoktól.   Nem gondolnánk, de akár a saját […]

Egy irodai környezetben rengeteg olyan eszközzel és felülettel érintkezünk, amelyek hemzsegnek a baktériumoktól.

 

Nem gondolnánk, de akár a saját asztalunk is koszosabb lehet, mint az irodánk mellékhelyisége. A kutatásokból az derül ki, hogy sokan nem mosnak megfelelően kezet, így a közösségi területeken találkozhatunk olyan eszközökkel, amelyek koszosabb, mint hinnénk.

Egy amerikai kutatás szerint, 4800 irodai felület az, ami aggodalomra ad okot. Ezek közé tartoznak a csapok, mikrohullámú sütők, a lift gombok, a billentyűzetek és a közös hűtő ajtaja.

A kutatás arra is kitér, hogy milyen iroda kialakításnál nagyobb a megbetegedések száma. Érthető okokból, a közös és egylégterű irodákban akár, 62 százalékkal is magasabb a betegség miatt távolmaradó dolgozók száma.

Erre jó megoldás lehet a kisebb létszámú és alapterületű iroda, ahol kontrollálni lehet az együtt dolgozó személyek számát, így nem terjednek olyan ütemben a megbetegedések, mint egy közösségi irodában.

Ha nem megfelelő a takarítás egy irodában, akkor a vírusok akár napokat vagy heteket is túlélhetnek egy-egy felületen, mint például a telefonok vagy a számítógépek. Sőt a kutatások kimutatták, hogy egy szakszerűen takarított irodában nőtt a munkavállalók hatékonysága, és több mint 12 százalékkal csökkent a betegnapok száma.

Kétséget kizáróan az ügyfelek számára is fontos, hogy milyen benyomást kelt egy cég a tárgyalás előtt. Ha tiszta, szép és rendezett környezetbe érkeznek, nagyobb bizalmat fognak érezni a tárgyalópartner iránt.

Mit tehetünk, hogy megvédjük a munkavállalókat a felesleges betegségektől és növeljük a cég eredményességét?

Fokozottan figyeljünk a személyes higiéniára és a kézmosásra.

Ha más is használja eszközeinket, akkor napközben akár többször is töröljük át azokat egy fertőtlenítő kendővel.

Válasszunk olyan szolgáltatott irodát, ahol szakszerű, professzionális és rendszeres takarítást végeznek a cégek.

Ügyeljünk a saját környezetünk tisztaságára, ne hagyjuk kint a piszkos edényeket és evőeszközöket.

Használjuk a kihelyezett fertőtlenítőket a tárgyalások és megbeszélések előtt, főleg a megfázásos időszakban.

 

forrás: webbeteg.hu